TYGODNIOWY ZAWRÓT GŁOWY
Konkurs jest przeznaczony dla grupy uczniów uczęszczających na zajęcia z innowacji.
Uczniowie rozwiązują zadania z zakresu matematyki i informatyki przez 1 tydzień. Rozwiązanie zadania należy dostarczy do następnego dnia w wersji papierowej lub elektronicznej. Zadania, które zostaną zaliczone, odznaczone zostaną na zielono (zielony prostokąt), a niezaliczone na czerwono (czerwony prostokąt) i zadanie nieoddane (prostokąt biały). Uczeń, który uzbiera 7 zielonych prostokącików otrzyma ocenę celującą z matematyki i informatyki.
Zadanie 1 (czwartek)
Odpowiedź należy dostarczyć do dnia 22.04.2016r. do p. Kos (wersja papierowa) lub do p. Kret (wersja elektroniczna) na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
.
Zadanie 2 (piątek)
Odpowiedź należy dostarczyć do dnia 25.04.2016r. do p. Kos (wersja papierowa) lub do p. Kret (wersja elektroniczna) na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
.
Zadanie 3 (poniedziałek)
Odpowiedź należy dostarczyć do dnia 26.04.2016r. do p. Kos (wersja papierowa) lub do p. Kret (wersja elektroniczna) na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
.
Zadanie 4 (wtorek)
W pewnej szkole przeprowadzono ankietę dotyczącą wakacji. Ankietowanym zadano pytanie:
Gdzie zamierzasz spędzić wakacje?http://www.sp3nysa.wodip.opole.pl/administrator/index.php?option=com_content§ionid=3&task=edit&cid[]=519
.
.--- otrzymane wyniki ---
.
.
Przedstaw otrzymane wyniki (tabela) na wykresie słupkowym. Wykres powinien również posiadać tytuł i legendę. Pracę wykonaj w programie graficznym Paint. Plik zapisz nadając mu tytuł wakacje.jpg.
Odpowiedź należy dostarczyć do dnia 27.04.2016r. do p. Kret (wersja elektroniczna) na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
. W tytule e-mail proszę podać: TZGzadanie4
Zadanie 5 (środa)
Wykonaj kwadrat magiczny 9X9. Wykorzystaj do tego dowolny program komputerowy, np. Excel, Word, Paint…
Odpowiedź należy dostarczyć do dnia 28.04.2016r. do p. Kret (wersja elektroniczna) na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
. W tytule e-mail proszę podać: TZGzadanie5
Zadanie 6 (czwartek)
Czytanie ze zrozumieniem
Przeczytaj uważnie fragment artykułu i wszystkie pytania! Odpowiedz na pytania lub oblicz i podaj właściwy wynik.
Jednym z londyńskich przedsięwzięć dla uczczenia Tysiąclecia jest British Airways London Eye- największe koło widokowe na świecie i czwarta co do wysokości budowla Londynu. Wielka konstrukcja, przypominająca olbrzymie koło rowerowe, ma średnicę 135 m (200 razy większe od zwykłego) i daje możliwość oglądania panoramy Londynu w promieniu 48 km. Każda z 32 szklanych kapsuł może pomieścić 25 osób. Podróż w zamkniętej kapsule trwa pół godziny. Do budowy koła zużyto 1777t stali. O wadze koła świadczą następujące porównania: jest ono cięższe od 280 dorosłych słoni afrykańskich i od 250 londyńskich, piętrowych autobusów.
CENY BILETÓW ZA PRZEJAZD
DOROŚLI - 8,50
DZIECI - 5,00
OSOBY STARSZE - 6,50
NIEPEŁNOSPRAWNI - 5,00
1. Jak długo trwa podróż kołem widokowym London Eye?
2. Czy to prawda, że średnica koła widokowego jest równa 48km?
A. tak
B. nie
3.Czy w kapsule London Eye zmieściliby się wszyscy uczniowie twojej klasy?
A. tak
B. nie
4. Do ilu kapsuł weszliby wszyscy uczniowie szkoły ? (970)
5.Ile jest na świecie budowli wyższych niż London Eye?
A. 4
B. 5
C. trudno powiedzieć
D. 3
6. Co jest cięższe, słoń afrykański czy autobus londyński?
7. Ile osób jednocześnie może korzystać z koła widokowego?
8. Czy bilety dla pięciorga dzieci kosztują więcej niż dla trojga dorosłych?
A. tak
B. nie
9. Oblicz średnicę zwykłego koła rowerowego.
10. Ile kg stali zużyto do budowy tej konstrukcji?
11. Przeczytałeś tekst i zadania do końca, wiec nie musisz odpowiadać na te pytania. Zadanie zostało wykonane. Ile czasu zajęło ci wykonanie tego zadania?